دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

آسياب هاي دانه هاي روغني

۸ بازديد

آسیاب دانه های روغنی

بذر گیاهان دارای روغن یا چربی زیاد ، دانه های روغنی نامیده می شوند و می توانند برای تولید صنعتی روغن گیاهی ، روغن ماشین یا بیودیزل استفاده شوند. بسته به منطقه ، منابع اصلی روغن های گیاهی عبارتند از سویا ، دانه کلزا ، تخمه آفتابگردان و روغن نخل.

روغن گیری دانه های کلزا هم بسیار عالی است که با دستگاه های کره گیری و روغن گیری موجود در بازار به راحتی می توان این کار را نیز انجام داد


شما می توانید دانه های کلزا را تهیه کنید و در منزل روغن آن را بگیرید یا از آن کره بگیرید

مصارف آن در زیبایی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار بسیار زیاد است.

Bauermeister انواع آسیاب های لازم برای تولید روغن صنعتی و بهره برداری از کیک پرس را ارائه می دهد. غلطک های Bauermeister Roller Mills می توانند بذرهای خام تمیز شده را به طور مثر خرد کنند در حالی که Bauermeister Flaker فشار زیادی را وارد می کند که منجر به شکستن دیواره های سلولی دانه های روغنی می شود. این مراحل لازم است تا بتوانید روغن موثری را که در پی می آید ، برنده کنید. یک انتخاب بسیار محبوب به عنوان سنگ شکن VWR250.1 x 1250 است در حالی که ZWG800 x 2100 اغلب به عنوان Flaker مربوطه به فروش می رسد ، هر کدام با خروجی تقریبی 500 تن در روز.

آسیاب کردن کیک پرس دانه روغنی

در حالی که هدف اصلی در کارخانجات تولید روغن تولید روغن است ، بسیاری از دانه های روغن حاوی مواد با ارزش دیگر مانند فیبرها و پروتئین ها هستند. کیک پرس تولید روغن نیز حاوی حدود 10٪ روغن است که با فشار یا استخراج نمی توان آن را بدست آورد. در حالی که کیک پرس اغلب به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد ، افزایش علاقه به استفاده از ارزش غذایی برای رژیم غذایی انسان وجود دارد. بسته به کاربرد مورد نظر ، اندازه ذرات مختلف مورد نیاز است. در صورت تمایل به محصول حتی ظریف تر ، می توان آنها را در Bauermeister Universal Mills یا ترکیبی از آسیاب با طبقه بندی کننده هوا Bauermeister تولید کرد.

بسیاری از آسیاب های Bauermeister در سراسر جهان برای پوسته پوسته شدن دانه های روغنی یا آسیاب کردن کیک پرس دانه های روغنی تاسیس شده اند. بسته به ظرافت و توان مطلوب ، برای هر کاربرد ترکیبی بهینه از پارامترهای آسیاب وجود دارد. راه اندازی مناسب آسیاب و ادغام آسیاب به یک کارخانه تولید بستگی به شرایط عمومی و همچنین نیازهای فردی هر اپراتور کارخانه دارد. برای ارزیابی معیارها ، متخصصان Bauermeister برای مشاوره صالح در دسترس هستند.

 

گرفتن ارده از دانه های کنجد هم خیلی مقرون به صرفه و عالی است

امروزه کره کنجد که همان ارده است در سبد غذایی ایرانیان به وفور دیده می شود

مطالب مربوط به آسیاب دان های برنج را هم نیز مطالعه کنید

آسیاب برنج
بسیاری از آسیاب های Bauermeister در تولید پودر برنج استفاده می شود. طیف گسترده ای از توزیع های اندازه ذرات مورد نیاز انعطاف پذیری زیادی از آسیاب ها دارد. آسیاب های غلتکی بیشتر برای محصولات درشت آسیاب شده و آسیاب های جهانی و آسیاب های شکاف برای محصولات خوب مناسب است. با یک طبقه بندی کننده اضافی یا یک Classifier Mill محصولات فوق العاده نیز ممکن است. خروجی از مقادیر کم تا 15 تن در ساعت امکان پذیر است.



آسیاب های غلتکی مجهز به سیستم تغذیه و واحد انتقال محصول زمینی هستند. آسیاب های یونیورسال ، آسیاب های شکاف و طبقه بندی کننده ها از جریان هوا برای انتقال و خنک سازی محصول استفاده می کنند.

برای ظرافت و خروجی مورد نیاز هر محصول ، ترکیبی بهینه از پارامترهای فرز در دسترس است. برای یافتن این پارامترها می توان از نمودارهای ظرافت خاصی استفاده کرد. برای پیاده سازی آسیاب در یک کارخانه سنگ زنی کامل ، ویژگی های زیر مهم است:

ویژگی های مهندسی گیاه:
• خروجی مورد نیاز محصول
• ظرافت محصول
• حالت پردازش (مداوم یا دسته ای)
• طراحی گیاه
• اندازه اتاق موجود
• مقررات ایمنی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.