دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

2- فرآيند آسياب

۹ بازديد

 


فرآیند آسیاب

فرآیند آسیاب آرد از آسیاب شدن گندم بین دو چرخ سنگی بزرگ شکل گرفته است (اگرچه این فرایند هنوز در چند آسیاب اتفاق می افتد). در آسیاب غلتکی ، تمرین بر روی جداسازی سه جزء دانه گندم - آندوسپرم سفید ، لایه های بیرونی سبوس و جوانه گندم متمرکز است. اینها هر کدام از مواد مختلفی تشکیل شده اند و هنگامی که آسیاب جدا شده و آسیاب می شوند آسیاب می تواند آردهای نازک تری تولید کند و بنابراین برای مصارف امروزی مناسب تر است. برای اطلاعات بیشتر در مورد ساختار گندم اینجا را کلیک کنید.

البته این فرآیند برای آسیاب های خانگی تدوین نشده

ویدئوی زیر طرح و طیف وسیعی از ماشین آلات فرز را که در کارخانه آرد مدرن برای تبدیل دانه های گندم به آرد استفاده می شود ، نشان می دهد. ویدئو با مجوز Buhler که ماشین آلات را تولید می کند (www.buhlergroup.com) نشان داده می شود.
فرآیند فرز



گندم قبل از ورود به کف آسیاب ، تمیز شده و سپس حالت می یابد و سپس از دو غلطک فولادی ریخته گری که کمی از یکدیگر جدا شده اند عبور می کند. غلتک بالا با سرعت کمی سریعتر به غلتک پایینی می رود و وقتی گندم از آن عبور می کند عمل برشی ایجاد می کند و دانه گندم را باز می کند. باز کردن دانه به جای پودر کردن آن ، دسترسی بهتری به ذرات آندوسپرم درون می دهد.


قطعات مختلف دانه گندم از نظر اندازه و وزن از هم جدا شده و از طریق ترکیب پیچیده الک ها و ماشین آلات دیگر به منظور جداسازی سه قسمت گندم از یکدیگر عبور می کنند. سرانجام تمام ذرات آندوسپرم از طریق یک سری از رولهای کاهش صاف برای آسیاب نهایی به آرد سفید منتقل می شوند.


در یک آسیاب معمولی ، ممکن است تا 4 غلطک شکستن (که دانه های گندم را باز کرده و سپس گندم را که قبلاً بریده شده است باز کند) و 12 رول احیاء وجود داشته باشد ، برخی ذرات آرد فقط از یک رول شکست و یک رول احیاء عبور می کنند ، در حالی که لایه های نزدیک به لایه های سبوس و جوانه از چندین رول عبور می کنند.


فرایند آسیاب مدرن به آسیاب اجازه می دهد تا ذرات سبوس را از آندوسپرم خارج کند. آندوسپرم را به آرد خرد کنید ؛ خمیر را الک کرده و آرد تولید شده در هر مرحله را بردارید.


آسیابگران ممکن است قبل از آسیاب گندم های مختلف را با هم مخلوط کنند تا به مچ دست خاصی برسند. علاوه بر این ، آنها همچنین ممکن است آردهای مختلف را با هم ترکیب کنند تا مشخصات دقیق محصول مورد نیاز مشتریان را تولید کنند. با ترکیب چندین جریان مختلف آرد تولید شده توسط آسیاب ، آسیاب می تواند تغییرات بیشتری در ویژگی هایی مانند رنگ آرد ایجاد کند.


آردهای بسیار سفید فقط از نهرهای اولیه می آیند ، در حالی که آردهای قهوه ای شامل استفاده از بیشتر جریانها می شود. آرد سبوس دار زمانی تولید می شود که تمام نهرها ، سبوس ، جوانه و آرد با هم مخلوط شوند و هیچ چیز حذف نشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.