دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

2- راندمان فرز آسياب

۴ بازديد

 

باستان شناسان و مورخان در مورد منشاء اولیه نوشیدنی های الکلی با شواهدی از انگور شرابی که قدمت آن به 10 هزار سال پیش می رسد ، بحث کرده اند. برخی معتقدند که شراب در وهله اول قرار گرفت و سرانجام با مخلوط کردن تصادفی دانه و آب همراه با آبجو ، به دنبال آن ، اما شربت های تقطیر شده قطعاً در ترکیب - و آسیاب - قرار دارند. تقطیرخانه قدیمی بوش میلز در ایرلند شمالی قدیمی ترین شراب مجاز ویسکی در جهان است که مجوز آن در سال 1608 صادر شده است.

بنابراین با تقطیر ویسکی در طول زمان چه چیزی تغییر کرده است؟ در یک کلام - کارآیی. مراحل تبدیل غلات خام به نوشیدنی های بی شماری که میلیون ها نفر امروزه از آنها لذت می برند تا حد زیادی یکسان باقی مانده است. با این حال ، فرآیندها تصفیه شده یا ساده شده اند و اکنون به طور قابل ملاحظه ای کارآمدتر هستند.
شروع با غلات

بیایید مراحل تولید ویسکی با آسیاب را با هم بررسی کنیم. آسیاب تقطیر دانه های غلات را تجزیه می کند تا آب بتواند نفوذ کرده و روند پخت را تسهیل کند. سنگ زنی باعث افزایش سطح دانه می شود. سطح بیشتر به آب و آنزیم ها فرصت بهتری برای نفوذ به دانه می دهد. مساحت یک ذره به قطر 1 اینچ 3.14 اینچ مربع است. اگر آن ذره را به 1000 ذره تقسیم کنید ، سطح آن 31 اینچ مربع می شود.

اندازه مطلوب مواد خاک بر اساس تقطیر کننده اصلی متفاوت است. برخی تصور می کنند که ذرات باید خوب باشند تا حداکثر دسترسی برای هیدرولیز نشاسته امکان پذیر باشد ، در حالی که برخی دیگر پیشنهاد می کنند که ذرات بزرگتر عملکرد بهتری را ارائه می دهند. صرف نظر از اندازه ، ایده این است که نشاسته را در معرض آب قرار دهید به گونه ای که مشکلات جابجایی ایجاد نکند. اگر خشک کردن خمیر بیش از حد سخت باشد ، دستگاه تقطیرکننده ممکن است مایع حاوی الکل را از دست داده و باعث کاهش عملکرد شود.

تجزیه و تحلیل اندازه ذرات غذا باید به طور منظم انجام شود. هنگامی که توزیع خارج از مشخصات است ، آسیاب باید تنظیم شود.
نمونه آسیاب چکشی 300x192

عملیات آسیاب چکشی بر این اصل استوار است که چکش های بیشتر ، سرعت بیشتر و صفحه های ظریف ، آسیاب دقیق تری ایجاد می کنند. با احترام گرافیکی شرکت Stedman Machinery Co.
انواع ماشین آلات

آسیاب ذرت ، چاودار و جو مالت در تولید مشروب تقطیر شده نیاز به عملکرد تجهیزات مورد نیاز در کارخانه های غذایی دارد. دانه نباید در فرآیند آسیاب بیش از حد گرم شود زیرا می تواند طعم محصول نهایی را تحت تأثیر قرار دهد و دانه آسیاب شده باید یکنواخت ، نسبتاً درشت و تا حد ممکن حاوی آرد یا گرد و غبار باشد تا از مشکلات جابجایی و آبگیری جلوگیری شود.

عموماً از آسیاب چکشی برای ذرت ، گندم و چاودار استفاده می شود. آسیاب غلتکی برای جو مالت ؛ و آسیاب قفس برای هر چهار.
آسیاب های چکشی

آسیاب های چکشی از قطعات مستطیلی فولاد سخت شده متصل به شفتی که با سرعت بالا در داخل محفظه فرز می چرخند استفاده می کنند. چکش ها دانه را به صفحات شکنی که در محفظه آسیاب قرار دارند ، تسریع می کنند. در مرحله بعد ، دانه با صفحه قابل تغییر با شکاف "تحمل نزدیک" بین آن و چکش های چرخان روبرو می شود.

سنگ زنی آسیاب چکشی منحصر به فرد این است که مواد برای خروج از آسیاب باید از روی صفحه عبور کنند. این حداکثر اندازه محصول نهایی را تضمین می کند. پیکربندی چکش ، سرعت چرخش و اندازه صفحه نمایش می تواند برای پردازش دانه های مختلف متفاوت باشد و هر جزء را می توان به صورت جداگانه تغییر داد. چکش های بیشتر ، سرعت بیشتر و صفحه های ظریف تر باعث ایجاد آسیاب بهتر می شود.

آسیاب های چکشی نیازی به غربالگری محصول ندارند. با این حال ، هنگامی که با آسیاب چکشی آسیاب می کنید ، قدرت آن در هر تن بیشتر می شود و هزینه های نگهداری در مقایسه با آسیاب های غلتکی بیشتر است. استاد تقطیر کنندگان همچنین باید در نظر بگیرند که می توانند بیش از حد بزرگ شوند یا جریمه های زیادی ایجاد کنند.

آسیاب های غلتکی بیشتر از سایر آسیاب ها قیمت دارند اما از اسب بخار کمتری در هر تن استفاده می کنند. با احترام گرافیکی شرکت Stedman Machinery Co.
آسیاب غلتکی

آسیاب های غلتکی از فشرده سازی برای کاهش اندازه دانه هنگام عبور از بین جفت غلطک های روی هم استفاده می کنند. رول های صاف ممکن است با سرعت های مختلف بچرخند تا نیروهای برشی را وارد کنند ، و افزودن رول های شیاردار باعث افزایش پارگی و آسیاب به اعمال فرز می شود. سرعت کم آنها باعث گرم شدن دانه نمی شود و منجر به از دست دادن رطوبت نمی شود.

آسیاب های غلتکی فقط مقادیر کمی مواد ریز تولید می کنند و گرد و غبار را پایین نگه می دارند. شکل ذره در انتها نامنظم ، مکعبی و کروی است بنابراین دانه تمایل به جمع شدن یا تبدیل شدن به یک توده جامد ندارد. چگالی فله حدود 10 درصد کمتر از دانه آسیاب شده توسط آسیاب چکشی است ، زیرا مواد خاک درشت تر است.
آسیاب های غلتکی هزینه سرمایه بالاتری دارند اما از اسب بخار کمتری در هر تن استفاده می کنند و ممکن است برای توزیع اندازه دانه های خاص نیاز به غربالگری داشته باشند. از آنجا که دانه ساینده است ، ذرت ممکن است آسیاب غلتکی را از بین ببرد.
آسیاب های قفس

آسیاب قفس شامل یک یا چند قفس دوار است که در یک محفظه فولادی محصور شده اند. مواد مورد نیاز برای آسیاب شدن در مرکز قفس داخلی چرخان تغذیه می شوند و از طریق نیروی گریز از مرکز از ردیف به ردیف دیگر خارج می شوند ، سپس سرانجام از کف آسیاب تخلیه می شوند.

منبع کاهش اندازه در آسیاب قفس نتیجه ضربه بین مواد تغذیه شده و پین های قفس گردان است. سنگ زنی ضربه ای در آسیاب باعث ایجاد حرارت بیش از حد نمی شود و آسیاب یکنواختی با حداقل آرد ایجاد می کند. آسیاب های قفس برای تولیدات بزرگتر یا عملیات مداوم ذرت ، چاودار گندم ، جو مالت و سایر غلات استفاده می شود.

تنظیم صحیح سرعت قفس ها به ردیف های بعدی اجازه می دهد تا بر روی ذراتی که هنوز به اندازه دلخواه کاهش نیافته اند ، عمل کرده و از درونی ترین ردیف ها به سمت خارج حرکت کنند. ذرات خرد شده به اندازه کافی تمایل دارند از ردیف های بعدی بدون تأثیر مادی عبور کنند ، بنابراین تنظیم سرعت قفس ها بیش از حد خرد شدن و زیر خرد شدن را کنترل می کند.
نمونه آسیاب قفس 300x300

کیفیت تولید آسیاب قفس حتی در دوره های طولانی کار کاهش نمی یابد. با احترام گرافیکی شرکت Stedman Machinery Co.

در مقایسه با سایر روشهای کاهش اندازه ، آسیاب قفس فاصله کمی بین قطعات خرد کننده ندارد و بنابراین نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد. همچنین ، آنها برای اندازه محصول نهایی نیازی به میله یا صفحه نمایش ندارند. آسیاب های قفس یک محصول مکعبی با توزیع اندازه ذرات سازگار تولید می کنند. کیفیت تولید حتی در دوره های طولانی کار کاهش نمی یابد.
ملاحظات نهایی آسیاب تقطیر

فراتر از ماشین آلات ، درشتی خرد کردن دانه بر محصول نهایی تأثیر می گذارد. آسیاب خوب در مقابل درشت می تواند 5 تا 10 درصد تفاوت در عملکرد الکل ایجاد کند. حد بالایی حدود 20 درصد الکل با آسیاب بسیار خوب امکان پذیر است ، اما طعم آن ممکن است تغییر کند. همچنین ، آسیاب های ریزتر ممکن است تحت فشار قرار گیرند و برخی از عملکردها از بین بروند.

اطلاعات بیشتری در مورد آسیاب برای تقطیر در دسترس است و جامعه تقطیر تقریباً در هر شرایطی با توصیه های مفیدی آماده شده است. بخشی از انتخاب تجهیزات ممکن است ترجیح اصلی دستگاه تقطیر باشد. شرکتهای تجهیزات فرز خوب به شما کمک می کنند تا قبل از خرید ، فرآیند شما را روی تجهیزات مقیاس پذیر آزمایش کنید. بهترین تولیدکنندگان همچنین خدمات پردازش عوارض را برای دسته هایی که به اندازه کافی بزرگتر هستند تا روند شما را بهبود بخشد یا برای آزمایش با مواد جدید و مشخصات سنگ زنی ارائه می دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.