دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

روش هاي گلاب گيري در خانه

۱۱ بازديد

نحوه تهیه گلاب در خانه (به علاوه 7 روش استفاده از آن)
نوشته چلسی کاندلاریو | 25 سپتامبر 2019
نحوه تهیه گلاب در خانه (به علاوه 7 روش استفاده از آن)
آنا-اوک/گتی ایماژ

هزاران سال است که از گلاب استفاده می شود ، از خاورمیانه شروع شد ، جایی که آنها رزها و H2O را برای زیبایی ، غذا و نوشیدنی ترکیب کردند. گل رز از دیرباز بخاطر خواص ضد التهابی ، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی خود مورد احترام بوده است ، در حالی که بارها و بارها ثابت شده است که آب باعث بهبود متابولیسم و ​​دفع سموم از بدن می شود.

از تهیه لاته گرفته تا تسکین دهنده گلودرد ، گلاب را می توان برای بسیاری از موارد استفاده کرد ، اما به خصوص در مراقبت از پوست بسیار شلوغ است. لیست طولانی مزایا شامل: سفت شدن منافذ ، صاف شدن خطوط و چین و چروک ها ، آبرسانی و نرم کننده پوست و کاهش قرمزی است. چه آن را به شامپو ، تونر یا حتی لوسیون بدن خود اضافه کنید ، رطوبت بیشتری به پوست شما می بخشد.

و بهترین قسمت در مورد آن؟ DIY واقعا آسان است. ما به شما آموزش می دهیم که چگونه گلاب را در خانه با سه روش ارزان در زیر تهیه کنید ، اما ابتدا یک درس در مورد انتخاب گل رز مناسب است.
انتخاب گلبرگ گل رز

همه ما یک گل رز نداریم که فقط منتظر چیدن آن هستیم ، بنابراین خرید گل رز تازه از گل فروشی محلی شما کارساز خواهد بود. مهم است که مطمئن شوید گلهای رز ارگانیک فاقد مواد شیمیایی و عاری از آفت کش هستند. (همچنین می توانید گلبرگهای خشک رز را به صورت خرچنگ بخرید.) هنگام انتخاب رزهای خاص ، به گلهای رز انگلیسی ، گل کلم یا گلهای فرانسوی متمایل شوید.

عطر همچنین می تواند نقش مهمی در انتخاب رنگ رزهای شما داشته باشد. رزهای صورتی و قرمز رایحه قوی تری دارند و گلبرگ بیشتری دارند ، در حالی که سایر گلهای رز (زرد ، سفید و نارنجی) اغلب بوی بنفش ، لیمو یا میخک می دهند.

حالا ، اجازه دهید به آن برسیم.
3 روش تهیه گلاب خانگی
1. روش جوشاندن

جوشاندن ساده ترین (و سریع ترین) روش تهیه گلاب است. با برداشتن گلبرگهای رز ، آب مقطر ، قابلمه بزرگ ، صافی ، لیوانهای اندازه گیری و ظرف در بسته (شیشه یا بطری اسپری) شروع کنید.

    رزها را آماده کنید
    تا زمانی که ½ تا 1 فنجان گلبرگ تازه داشته باشید ، گلبرگ ها را از ساقه ها جدا کنید (اگر از خشک استفاده می کنید ¼ فنجان زیاد است). FYI ، 1 فنجان گلبرگ تازه معادل حدود 2 تا 3 گل کامل است. هنگامی که مقدار مورد نظر خود را بدست آوردید ، گلبرگ ها را با آب لوله کشی تمیز کنید تا از شر هرگونه کثیفی یا حشره خلاص شوید.
    گلدان و آب را به قابلمه اضافه کنید
    گلبرگ ها را آنقدر در آب فرو کنید که روی آنها را بپوشاند (حدود 1 ½ فنجان). هر چیزی بیشتر گلاب را رقیق می کند. (Psst ، اگر تقطیر گزینه ای نیست می توانید از آب تصفیه شده استفاده کنید.)
    مشعل را روی متوسط ​​قرار دهید
    قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و آب را به جوش بیاورید. هنگامی که شروع به جوشیدن کرد ، آن را بپوشانید و به حالت پایین تر برسانید. بگذارید 15 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که رنگ گلبرگ ها از بین برود (باید صورتی کم رنگ باشد). حرارت را خاموش کنید ، درب آن را بگذارید و بگذارید کاملاً خنک شود.
    مخلوط را صاف کنید
    برای جدا کردن گلبرگها و گلاب جدید خود می توانید از صافی (افزودن کیسه شیر آجیل یا پارچه مشین برای غلظت بهتر) استفاده کنید. وقتی کارتان تمام شد ، گلبرگ ها را دور بیندازید.
    گلاب را در یک ظرف در بسته قرار دهید
    استفاده از بطری یا شیشه اسپری بهترین راه برای ذخیره گلاب است. می توانید آن را در یخچال تا یک ماه و در کابینت حمام خود تا یک هفته نگهداری کنید.

2. روش تقطیر

تقطیر سنتی ترین روش ایجاد گلاب است. وقت گیرتر است ، اما رنگ واضح تر و حتی مزایای طبیعی تری نسبت به روش جوشان دارد. قبل از شروع ، گلبرگ های رز خود ، یخ ، یک کاسه شیشه ای ، آب مقطر ، یک قابلمه بزرگ (با درپوش) ، یک صافی و یک ظرف در بسته را بردارید.

    رزها را آماده کنید
    گلبرگها را از ساقه ها بردارید (هرچه بیشتر ، با این روش بهتر است). به یاد داشته باشید: یک فنجان گلبرگ تازه معادل حدود 2 تا 3 گل کامل است. هنگامی که مقدار مورد نظر خود را بدست آوردید ، گلبرگ ها را با آب لوله کشی تمیز کنید تا از شر هرگونه کثیفی یا حشره خلاص شوید. (از گلهای خشک شده نیز می توان استفاده کرد.)
    قابلمه بزرگ را آماده کنید
    یک کاسه کوچک (یا بشقاب بشقاب سرامیکی) را در مرکز یک قابلمه بزرگ قرار دهید. اگر کاسه آنقدر بلند نیست که لبه های گلدان را برآورده کند ، از کاسه دیگری یا هر چیزی که حرارت را تحمل کند برای بلند کردن آن استفاده کنید. این به عنوان یک اهرم برای درب قابلمه عمل می کند.
    گلبرگ و آب را دور کاسه شیشه ای اضافه کنید
    قبل از افزودن آب مقطر ، گلبرگ ها را داخل قابلمه و اطراف کاسه قرار دهید (مطمئن شوید که داخل کاسه نروید.) درب قابلمه را بردارید و آن را به صورت وارونه (برعکس آنچه معمولاً روی آن قرار می دهید) قرار دهید ، سپس آن را روی آن قرار دهید. دیگ. از درپوش برای به دام انداختن بخار داخل قابلمه استفاده می شود.
    مقداری یخ را روی درب قرار دهید
    یخ باعث ایجاد تراکم در داخل گلدان می شود و به تسریع بخار کمک می کند. چگالی تزریق شده با گل رز در قسمت زیر درب قابلمه جمع می شود ، سپس داخل کاسه تمیز می ریزد و گلاب خالص و غلیظ تری به شما می دهد. هنگامی که یخ شروع به ذوب شدن می کند ، آب را خارج کرده و به افزودن یخ بیشتر ادامه دهید. (برای جمع آوری آب ذوب شده بدون برداشتن درب از یک بوقلمون استفاده کنید.) هنگامی که آب داخل قابلمه شروع به جوشیدن کرد ،

مقدار حرارت دهید و اجازه دهید آب بجوشد. حدود 20 تا 25 دقیقه طول می کشد یا تا زمانی که رنگ گلبرگ گل کم رنگ شود.
    گلاب را در ظرف در بسته بریزید
    حرارت را خاموش کرده و منتظر بمانید تا مخلوط خنک شود و درپوش را بردارید ، مطمئن شوید هیچ تکه یخ یا آب باقی مانده در کاسه نریزد. قبل از ریختن گلاب در شیشه یا بطری اسپری ، کاسه را از قابلمه بردارید. بسته به نوع استفاده (حداکثر تا شش ماه) در یخچال یا حدود یک هفته در کابینت حمام نگهداری شود.
    مخلوط را صاف کنید
    اگرچه روش تقطیر پس از ریختن مخلوط شما در یک ظرف در بسته کامل شده است ، اما می توانید گلاب را که در اطراف کاسه جمع آوری شده بود نیز صاف کنید. از صافی برای جدا کردن گلبرگها از مایع استفاده کنید (مشابه روش جوشاندن).

3. روش خرد کردن

در اینجا مراحل مشابهی را برای جوشاندن دنبال می کنید ، اما نحوه تهیه گلهای رز شما متفاوت خواهد بود. این روش همچنین می تواند برای ایجاد مقدار بیشتری گلاب استفاده شود.

گلهای رز خود ، آب مقطر ، یک قابلمه بزرگ ، یک صافی و یک ساروج و مایه را جمع کنید.

    رزها را آماده کنید
    تا زمانی که ½ تا 1 فنجان گلبرگ تازه داشته باشید ، گلبرگ ها را از ساقه ها جدا کنید (اگر از خشک استفاده می کنید ¼ فنجان زیاد است). یک بار دیگر ، 1 فنجان گلبرگ تازه برابر با حدود 2 تا 3 گل کامل است. هنگامی که مقدار مورد نظر خود را بدست آوردید ، گلبرگ ها را با آب لوله کشی تمیز کنید تا از شر هرگونه کثیفی یا حشره خلاص شوید.
    دو توده ایجاد کنید
    گلبرگهای تمیز را به دو توده مساوی تقسیم کنید. اولین توده را در فانی خرد کنید و مایه کشی کنید تا آب آن گرفته شود. شمع دوم بعداً برای رنگ آمیزی پایدارتر مورد استفاده قرار می گیرد.
    به یک کاسه منتقل کنید
    آب خرد شده (و در صورت وجود روی گلبرگهای خرد شده باقی مانده) را در یک کاسه بریزید. بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند تا مایع غلیظ شود. گلبرگهای باقی مانده را مخلوط کرده و بگذارید 24 ساعت دیگر در دمای اتاق بماند.
    مخلوط را در یک قابلمه سرامیکی قرار دهید
    به یک قابلمه فلزی دست نزنید (روغن ها را از بین می برد و رنگ گلاب شما را تحت تأثیر قرار می دهد). حرارت را کم کنید و بگذارید تا بجوشد. پس از مشاهده حباب ها ، آن را از اجاق گاز بردارید و گلاب را در صافی بریزید.
    انتقال به یک ظرف
    مهر و موم کنید و آن را در یک نقطه آفتابی مانند طاقچه پنجره به مدت 2 تا 3 ساعت بگذارید. نور خورشید روغن های طبیعی را بیرون می کشد.

نحوه استفاده از گلاب

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، گلاب فواید زیادی دارد. در اینجا نحوه پیشنهاد ما برای استفاده از آن در برنامه روزانه شما پیشنهاد می شود.

    تونر با ترکیب گلاب با آب مقطر بیشتر می توانید از آن به عنوان تونیک استفاده کنید. (افزودن چند اسانس مورد علاقه خود اختیاری است.) کافی است آن را با استفاده از یک پنبه روی پوست تمیز بمالید و روال مراقبت از پوست خود را به صورت عادی ادامه دهید.
    زمان دوش گرفتن. افزودن گلاب به حمام برای آبرسانی و آرامش عالی است.
    عطر. همچنین به عنوان یک عطر طبیعی (ترکیبی از گلاب ، روغنهای ضروری و عصاره وانیل) عمل می کند.
    مه خنک کننده آن را در یک بطری اسپری نگه دارید و هر زمان که نیاز به بیدار کردن پوست دارید ، روی آن اسپری کنید.
    تسکین پوست تحریک شده. علاوه بر فواید رایحه ، مخلوط کردن گلاب با سرکه سیب نیز می تواند به تسکین تحریکات پوستی (آفتاب سوختگی ، اگزما یا روزاسه) کمک کند.
    در غذا. ترکیب جدید شما فقط برای اهداف زیبایی استفاده نمی شود. فقط یک قاشق چای خوری چای ، ماست یا لیموناد می تواند ویتامین ها و مواد معدنی سالم را از داخل به شما ارائه دهد
    کتانی روی تخت و حوله ها را مه آلود نگه دارید تا تازه بمانند.

زمان توقف و پختن گل رز است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.