دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

روغن گيري و كره گيري

۸ بازديد

آسیاب روغنی آسیابی است که برای خرد کردن یا کبود شدن دانه های روغنی مانند بذر کتان یا بادام زمینی یا سایر مواد گیاهی غنی از روغن مانند زیتون یا میوه نخل روغنی طراحی شده است ، سپس می توان آن را برای استخراج سبزیجات فشار داد. روغن هایی که ممکن است به عنوان غذا یا برای پخت و پز ، به عنوان مواد اولیه اولئوشیمیایی ، به عنوان روان کننده یا سوخت های زیستی استفاده شوند. کیک تفاله یا پرس - باقی مانده مواد جامد که روغن از آن استخراج شده است - نیز ممکن است به عنوان غذا یا کود استفاده شود.
هزاران سال است که مواد گیاهی غنی از روغن به صورت مکانیکی برای استخراج روغن های ارزشمند پردازش می شوند ، معمولاً با استفاده از سنگ آسیاب های عمودی در اطراف یک پست مرکزی (سنگ های دونده یا کولرنگ ها در آسیاب لبه ای) حرکت می کنند تا دانه ها یا میوه ها خرد یا کبود شوند. مهر یا فشار دهید تا روغن استخراج شود. بعداً از تردمیل ، آسیاب بادی یا آسیاب آسیاب برای هدایت ماشین آلات فرز و پرس استفاده شد ، که در دوران مدرن با بخار و بعداً دیگر منابع قدرت جایگزین شد. کارخانه های نفتی گاو نر یا اسب سوار ، مانند غنی سنتی در بنگلادش ، به طور فزاینده ای جایگزین کارخانه های فولادی قدرتمند شده است. [1]
امروزه در کشور ما ایران کره بادام زمینی در سبد غذایی مردم قرار گرفته است.
در برخی مناطق ، آسیاب های آسیاب ممکن است آسیاب های آبی "دو" باشند ، در یک طرف آبشار ماشین آلات آسیاب گندم و در طرف دیگر ماشین آلات استخراج روغن وجود دارد.

کارخانه های روغن گیری بادی تاریخی می توانند بین 100 تا 200 تن مواد اولیه در سال را پردازش کنند.
کارخانه های روغن گیری مدرن

کارخانه های روغنکاری مکانیکی مدرن می توانند تا 4000 تن در روز در فرایندهای پرس گرم و تا 25 تن در روز در پرس سرد پردازش کنند. روشهای فشار روغن صنعتی معمولاً از یک پیچ برای خرد کردن مواد اولیه در یک فرآیند مداوم ، قبل از استخراج روغن از کیک پرس با استفاده از سانتریفیوژ یا حلال مانند هگزان استفاده می کنند.

 

با داده های بزرگ پزشکی و الگوریتم های هوش مصنوعی ، eHealthMe همه را قادر می سازد تا مرحله چهارم آزمایش بالینی را برای تشخیص پیامدهای نامطلوب داروها و نظارت بر اثربخشی انجام دهند. مطالعات اصلی ما در بیش از 600 نشریه پزشکی معتبر از جمله The Lancet ، Mayo Clinic Proceedings و Nature ارائه شده است. اخیراً ، مسیرهای درمانی مرحله چهارم برای واکسن های COVID 19 اضافه شده است

روغن های خوراکی ممکن است برای اهداف آشپزی استخراج شوند. روغن های غیر خوراکی را می توان در ساخت صابون ها ، رنگ ها و لاک ها یا به عنوان سوخت لامپ های روغن استفاده کرد. ذخایر مهم خوراک شامل دانه های سویا ، کلزا (کلزا) ، تخمه آفتابگردان ، دانه پنبه و ذرت (ذرت) و همچنین بادام زمینی ، زیتون ، انواع آجیل ، دانه های کنجد ، گلرنگ ، دانه های انگور و دانه کتان (دانه کتان) است. روغن پالم از مغز میوه نخل روغن ، روغن هسته خرما از مغز نخل روغن و روغن نارگیل از مغز نارگیل استخراج می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.