دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

استفاده از آسياب هاي صنعتي براي خرد كردن غذاي ماهي پرورشي

۱۳ بازديد

تولید خوراک و برنامه کنترل کیفیت مربوطه کلید کشت موفق ماهی است. مگر اینکه زیست شناس شیلات فعالیت های کارخانه خوراک و آزمایشگاه آن را درک کرده و مشخص نکند ، پرورش ماهی سودآور یک امر تصادفی خواهد بود.

غذاهای خشک ممکن است آسیاب ، الک شده ، غربال شده ، مخلوط ، فشرده ، منبسط ، بافت دار ، رنگی و طعم دار شوند. با یک یا چند مورد از این فرایندها ، طیف وسیعی از مواد را می توان در یک محصول استاندارد تهیه کرد. از آنجایی که اکثر ماهی ها ترجیح اندازه و بافت دارند و اغلب به رنگ ، بو و طعم واکنش نشان می دهند ، تحقیقات فرآوری بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ماهی است.
2. سنگ زنی

    2.1 هممرز
    2.2 آسیاب های ساییدگی
    2.3 آسیاب غلتکی
    2.4 برش
    2.5 غربالگری

سنگ زنی یا کاهش اندازه ذرات یک عملکرد اصلی تولید خوراک است. بسیاری از آسیاب های خوراک به دلایل مختلف تمام مواد اولیه ورودی را از طریق آسیاب عبور می دهند:

    الف) اندازه توده ها و قطعات بزرگ کاهش می یابد ،
    (ب) مقداری رطوبت به دلیل هوادهی حذف می شود و
    ج) مواد افزودنی مانند آنتی اکسیدان ها ممکن است مخلوط شوند.

همه اینها سهولت کار با مواد و ذخیره سازی آنها را بهبود می بخشد.

دلایل دیگری برای آسیاب کردن و الک کردن مواد اولیه موجود در خوراک شیر خشک قبل از پردازش بیشتر وجود دارد. ماهی های کوچک و سرخ کرده نیاز به خوراکی به اندازه پلانکتون دارند که به صورت خشک به عنوان غذا یا دانه موجود است. افراط در اندازه ذرات بیهوده و اغلب خطرناک است. فرای به دلیل ناتوانی در عبور از سیستم گوارشی تکه های بزرگ بافت همبند و استخوان موجود در محصولات جانبی خشک حیوانات یا قطعات بدنه موجود در کنجاله پنبه و سبوس برنج کشته شده است. از سوی دیگر ، گرد و غبار یا "جریمه" ممکن است به حالت تعلیق کلوئیدی در آب درآید ، بنابراین آنقدر رقیق شده که چندین لقمه دارای ارزش غذایی کمی هستند.

آسیاب مواد به طور کلی قابلیت هضم غذا ، مقبولیت ، خواص اختلاط ، گلوله شدن را افزایش می دهد و تراکم توده برخی از مواد را افزایش می دهد. این کار با انواع مختلفی از عملیات دستی و مکانیکی شامل ضربه ، فرسایش و برش انجام می شود.

---

2.1 هممرز

آسیاب های چکشی بیشتر آسیاب های ضربه ای هستند که دارای میله های فولادی تاب دار و یا متحرک هستند و اجزای تشکیل دهنده را روی صفحه ای دایره ای یا قسمت دندانه دار جامد که به عنوان صفحه قابل توجه تعیین شده است مجبور می کنند (شکل 1). مواد در محفظه آسیاب نگه داشته می شوند تا به اندازه دهانه های روی صفحه کاهش یابد. تعداد چکش بر روی یک محور دوار ، اندازه ، آرایش ، وضوح ، سرعت چرخش ، الگوهای سایش و فاصله در نوک نسبت به صفحه یا صفحه قابل توجه ، متغیرهای مهمی در ظرفیت سنگ زنی و ظاهر محصول هستند. گرمای منتقل شده به مواد ، به دلیل کار سنگ زنی ، مربوط به زمان نگه داشتن آن در محفظه و ویژگی های جریان هوا است. سنگ زنی ضربه ای با مواد خشک و کم چرب بسیار کارآمد است ، اگرچه ممکن است بسیاری از مواد دیگر با انتخاب صفحه مناسب و مصرف منظم اندازه آنها کاهش یابد.

اکثر آسیاب های چکش دارای یک محور محرک افقی هستند که چکش های عمودی را معلق می کند ، اما برای برخی از مواد مانند محصولات جانبی خشک شده حیوانات ، یک چکش "عمودی" کارآمدتر است. در این آسیاب ، محور محرک به صورت عمودی و صفحه ها و چکش ها به صورت افقی قرار گرفته اند. اندازه مواد با موفقیت به قطر سوراخ های صفحه یا کوچکتر کاهش می یابد ، توسط گرانش به خارج از آسیاب منتقل می شود و از آنجا توسط هوا یا نوار نقاله در سطل های "آرایش" ذخیره می شود. ذرات بیش از اندازه ، که به راحتی شکسته نمی شوند ، در آسیاب می افتند و ممکن است دوباره چرخه زده یا دور ریخته شوند. بنابراین مواد خارجی مانند فلز و سنگها قبل از وارد شدن به صفحه باعث تخریب شده و باعث آسیب می شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.